Podstawą udanej sprzedaży jest nazwa towaru. To pierwsze co człowiekowi wpada w oko i zapada w pamięć. Jeśli nazwa kojarzy się dobrze czy przyjemnie jest znacznie większe prawdopodobieństwo, iż towar zdobędzie zaufanie klienta.
Nie ma większej różnicy co próbujemy zareklamować. Produkt czy firma- podstawą jest nazwa. Chwytliwa, wpadająca w ucho nazwa może stać się kluczem do świadomości potencjalnego klienta. Ta zasada działa także w przypadku nazw domen.
W tym miejscu warto wspomnieć czym jest domena. W skrócie jest to niepowtarzalny adres każdego serwisu internetowego. Należy wybrać ją zatem z dokładną starannością. Najlepsza nazwa to taka która od razu skojarzy się z tematyką strony. Ważnym jest również, aby nazwa nie była zbyt rozległa- im dłuższa domena, tym trudniejsza do zapamiętania. Wiele stron oferujących tani hosting, często pomaga swoim klientom w wyborze najlepszej nazwy.
Dobrze skonstruowana, łatwa do zapamiętania domena sprawia, zwiększa szanse nie tylko na większą liczbę odwiedzin ale na ogólne zyski z internetowego biznesu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, które właśnie chwytliwą domeną muszą wyróżnić się spośród olbrzymiej konkurencji. Kluczową rolę w tym wypadku odgrywają dwie role. Pierwszą z nich jest oczywiście kreatywność twórcy domeny. Drugą nie mniej ważną jest tani hosting – bez którego sprawne funkcjonowanie jakiejkolwiek strony byłoby niemożliwe. Pamiętając o tych podstawowych zasadach znacznie zwiększamy swoją szansę na odniesienie sukcesu w internetowym biznesie.