Optymalizacja SEO stron internetowych – podstawowe informacje

Pozycjonowanie stron internetowych będzie skuteczne tylko wtedy, jeśli dana strona zostanie zoptymalizowana pod SEO. Jak tego dokonać? Na co zwrócić uwagę? I co to jest w ogóle ta optymalizacja?

Tworząc wyjątkową stronę internetową, która posiada niepowtarzalną i bardzo atrakcyjną treść, mamy nadzieję, że zyska ona wielu odbiorców, którzy staną się też naszymi klientami. Niestety, nawet najbardziej wyjątkowa strona nie zaistnieje w Internecie, jeśli nie będzie odpowiednio wypozycjonowana. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Użytkownicy trafią na strony internetowe z wyszukiwarek. Zazwyczaj wpisują pewne zapytania do nich, by na ich podstawie otrzymać interesujące ich wyniki, czyli propozycje konkretnych stron. Tylko w niewielkim procencie przypadków trafiają na daną stronę poprzez wpisanie jej pełnego adresu w okno przeglądarki internetowej. W związku z tym, jedyną szansą na to, by o danej firmie dowiedziała się jak największa ilość użytkowników jest osiągnięcie odpowiedniej widoczności strony w wyszukiwarkach. Jak to zrobić?

Na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania wpływa wiele czynników. Przede wszystkim jest to treść, jaką dana strona posiada, a konkretniej to, czy jest ona atrakcyjna, unikalna i zoptymalizowana pod SEO (np. czy posiada odpowiednią ilość dobrze dobranych słów kluczowych). Ważne są również wszystkie kwestie techniczne dotyczące strony i treści, jak odpowiednio dobrany opis meta, czy znaczniki H1, H6. Równie duże znaczenie ma to, co się dzieje poza stroną internetową. Ile jest w sieci artykułów z odnośnikami do głównej strony, które też zbierają ruch.

Inne kwestie, które decydują o tym, czy strona będzie popularna

Nie bez znaczenia jest także promocja strony, czyli wszelkiego rodzaju reklamy, z którymi w różnych miejscach może spotkać się użytkownik i dzięki którym jest w stanie zapamiętać nazwę firmy oraz dobrze ją kojarzyć.

Chcąc posiadać popularną, znaną i dochodową stronę, trzeba spełnić przede wszystkim wszystkie wyżej opisane wymagania. Oczywiście nie da się tego zrobić samodzielnie, dlatego tak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrą agencją reklamową, która działa również w obszarze SEO/SEM.

Dodaj komentarz